CAWI dla każdego

Badania CAWI są coraz bardziej popularne ze względu na swoją dostępność. Nie tylko respondenci mają łatwość w dotarciu do wypełnienia ankiety, gdyż mogą wypełnić ją w każdym miejscu i o każdym czasie, pod warunkiem, że mają dostęp do danych sieci komórkowej, lecz także przygotowanie takiej ankiety przez przedsiębiorcę nie należy do najtrudniejszych zadań. W Internecie mamy dostęp do wielu stron, z których możemy skorzystać, aby stworzyć własną ankietę online, ale też możemy znaleźć portale, w których ofercie znajduje się opracowanie ankiet od początku do końca. Warto skupić się na stronach, gdzie możemy znaleźć dokładne informacje, a ich działania są poparte wieloletnim doświadczeniem. Dlatego, czy warto zastanawiać się, którą formę ankietowania wybrać, jeśli mamy tak szeroki wachlarz udogodnień dla badań CAWI, które są dostępne dla każdego?

SurvGo – na dobry początek

Decydując się na przeprowadzenie badania CAWI nie musimy obawiać się procesu tworzenia sondażu. Jeśli nie mamy podstawowych narzędzi do stworzenia tego typu ankiety możemy zdecydować się na skorzystanie z istniejących już programów. SurvGo (The best survey system) to strona,  na której możemy stworzyć własną ankietę za niewielką opłatą. Jest stworzona przez wykwalifikowaną kadrę firmy BioStat. Podstawową zaletą tej strony jest  posiadanie pełnej kontroli nad przeprowadzanym badaniem. Sami możemy wybrać wizerunek i go zaprojektować, typ ankiety oraz wzór kwestionariusza. Posiadamy dużą swobodę przy kreowaniu tego typu sondażu. Aplikacja zapewnia nam bezpieczeństwo oraz poufność danych i  informacji, które wprowadzamy do systemu. Dodatkowym atutem jest brak konieczności zatrudniania dodatkowych osób, które zajmowałyby się tworzeniem tego typu ankiet, co na pewno byłoby dla przedsiębiorstwa bardziej kosztowne.

Badanie Opinii, czyli jak profesjonalnie przygotować badanie CAWI

W calu utworzenia ankiety internetowejCAWI na wysokim poziomie możemy skorzystać ze sprawdzonej strony Badanie Opinii. Firma posiada wykwalifikowaną kadrę, która posiada wieloletnie doświadczenie w przeprowadzaniu ankiet o różnej tematyce. Oferuje nam szybki czas ankietyzacji, nawet do 48 godzin, ze względu na wyposażenie swojej firmy. Zlecając wykonanie takiej ankiety możemy być pewni, że to wykwalifikowana kadra układa nam formularz badania, wykorzystując nowoczesne metody, znajduje respondentów oraz udostępnia im ankietę. Po zebraniu wymaganych informacji analizuje oraz przedstawia wnioski z ankiety. Otrzymujemy opracowane dane po zakończeniu czasu trwania sondażu. Dzięki takiej opcji nie musimy posiadać osób w naszej firmie odpowiedzialnych za ankietyzację klientów, gdyż jesteśmy w stanie te zadania powierzyć innym osobom.

Przywołane przykłady firm pokazują, że każdy z nas może utworzyć ankietę internetową. Nie potrzebujemy własnej kadry wykwalifikowanej w tym sektorze, aby przeprowadzić i dokonać analizy badań CAWI. Będąc osobą niezwiązaną z biznesem także możemy sobie pozwolić na stworzenie takiej ankiety za niewielką opłatą. W Internecie możemy zauważyć dostępność zróżnicowanych stron, które pomogą stworzyć nam ankietę w zależności od potrzeb oraz oczekiwań. Tak, więc ankiety online są dostępne dla wszystkich, a swoją powszechność zyskały, także dzięki istnieniu stron typu: SurvGo oraz panelu badawczego Badanie Opinii.

Badania ankietowe w zaledwie 24 godziny

Obecnie realizacja badań ankietowych jest naprawdę szybka i jeśli korzysta się z odpowiednich metod, może trwać zaledwie kilkanaście godzin. W jakich sytuacjach jest to możliwe oraz kiedy dokładnie warto skorzystać z takich technik?

Badanie ankietowe w dobę

W ostatnich latach coraz większą popularnością przy przeprowadzaniu badań ankietowych cieszy się technika CAWI. Polega ona na rozsyłaniu kwestionariuszy za pomocą Internetu, dzięki czemu respondent może odpowiedzieć na zadane pytania dokładnie wtedy, gdy ma na to ochotę. Forma ta nie jest więc nachalna, dzięki czemu można liczyć na wiarygodne odpowiedzi.

Platformą, którą można wykorzystać do tego celu jest Badanie-Opinii.pl. Została ona stworzona przez ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, którzy zadbali o to, by strona ta była intuicyjna w działaniu i pozwalała na naprawdę szybką realizację badania ankietowego. Dodatkowo liczba zarejestrowanych na niej respondentów przekracza 150 tys. osób, dzięki czemu zleceniodawca może bardzo precyzyjnie wskazać, do kogo kwestionariusze mają zostać rozesłane.

Czas spływania odpowiedzi z takiego badania ankietowego to zazwyczaj około doby. To znakomita informacja dla tych, którym zależy na jak najszybszej realizacji badania ankietowego i którzy chcą jak najszybciej podjąć odpowiednie działania.

W jakich celach korzysta się z badań ankietowych?

Wiadomo już, że realizacja takiego badania przez Internet jest naprawdę szybka. Kiedy jednak dokładnie warto skorzystać z tej techniki?

  • Do badania satysfakcji klientów.
  • Do sprawdzania potrzeb oraz motywów zakupowych konsumentów.
  • Do badania elastyczności cenowej w docelowej grupie.
  • Do sprawdzania skuteczności konceptów reklamowych.
  • Do badania wizerunku marki, również na tle konkurentów.

Z badań ankietowych korzystają jednak oczywiście nie tylko przedsiębiorstwa, bowiem ta technika sprawdza się też choćby do sprawdzania jakości życia mieszkańców, czy do realizacji różnego rodzaju badań społecznych.

Reprezentatywność badań ankietowych

Ważną kwestią jest oczywiście to, czy uzyskane wyniki będą reprezentatywne. W przypadku platformy Badanie-Opinii.pl, na bieżąco sprawdzana jest realizacja próby. Dodatkowo kontrolowana jest rzetelność udzielanych odpowiedzi na kwestionariusze, dzięki czemu zlecający badanie ankietowe mogą być pewni, że wyniki będą rzetelne.

Jak widać badania ankietowe to nie tylko szybkość przeprowadzenia, ale również możliwość ich szerokiego zastosowania oraz pewność co do reprezentatywności grupy. Jeśli chcą Państwo zlecić ich wykonanie, zachęcamy do kontaktu z Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat®, które zaproponuje odpowiednie rozwiązania w tym zakresie.

Badania ankietowe w firmach – co można dzięki nim sprawdzać?

Badania ankietowe to narzędzie często wykorzystywane w przedsiębiorstwach, pozwalają one bowiem poznać opinie rynku na wiele różnych kwestii. O co dokładnie można pytać respondentów i jakie korzyści dzięki temu osiągać?

Badanie postrzegania marki

„Potrzeba 20 lat, żeby zbudować reputację i tylko 5 minut, by ją zrujnować”. To słowa Warrena Buffeta odnoszące się do tego, jak cenny jest wizerunek przedsiębiorstwa. Czym jest on w swej istocie? To sposób, w jaki marka postrzegana jest nie tylko przez jej klientów, ale również przez otoczenie.

Jest on dla firmy wartością, dlatego musi być kreowany w sposób świadomy i na bieżąco kontrolowany. Mogą posłużyć do tego właśnie badania ankietowe przeprowadzane wśród grupy potencjalnych odbiorców. Z takiego narzędzia warto korzystać zwłaszcza, gdy wizerunek z różnych powodów uległ pogorszeniu oraz planowany jest rebranding.

Badanie elastyczności cenowej

Ustalenie adekwatnej ceny produktu lub usługi, która pozwoli osiągać jak największe zyski, a jednocześnie nie odstraszy klientów, to ważne zadanie każdego działu sprzedażowego. Kwestia ta jest bolączką dla wielu firm, często nawet tych produkujących dobra luksusowe, które również muszą w odpowiedni sposób ustalić pułap cenowy.

Do badania elastyczności cenowej w grupie docelowej także mogą posłużyć badania ankietowe. Można przeprowadzić je poprzez panel Badanie Opinii, który umożliwia skierowanie badań ankietowych do precyzyjnie wybranej próby spośród ponad 150 tys. respondentów.

Poznanie zwyczajów zakupowych klientów

Dla każdego przedsiębiorstwa informacje na temat jej klientów są absolutnie bezcennym źródłem wiedzy. Jak kupują, gdzie, jak często, a także co kieruje nimi przy wyborze to dane, dzięki którym można lepiej budować komunikaty marketingowe, a tym samym sprzedawać więcej.

Takie kwestie bardzo często poruszane są w badaniach marketingowych zlecanych przez przedsiębiorstwa, a o ile ich wyniki zostaną dobrze wykorzystane, pozwalają poprawić sytuację biznesową firmy.

Sprawdzanie koncepcji produktów

Wprowadzanie na rynek nowego produktu to ogromne wyzwanie. Jak zostanie on odebrany? Jak zaprojektować opakowanie, które przyciągnie wzrok klienta stojącego przed półką sklepową? Czy produkt zagwarantuje zakładany wolumen sprzedaży? Kwestie te są kluczowe, dlatego przed wprowadzeniem produktów większość podlega dokładnym badaniom ankietowym przeprowadzanym wśród docelowych klientów.

Jeśli firmie zależy na tym, aby takie badanie ankietowe przeprowadzić szybko i niewielkim kosztem, także powinna skorzystać z oferty panelu Badanie Opinii. Poza dużą liczbą respondentów, zostali oni podzieleni według takich kryteriów jak wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie i zainteresowania, dzięki czemu test może zostać skierowany dokładnie do potencjalnych klientów firmy.

Sprawdzenie, jak odbierana jest reklama

Badania ankietowe umożliwiają ponadto sprawdzenie, jak odbierane są komunikaty reklamowe. Umożliwia to skontrolowanie, czy założenia zostały spełnione i czy spoty rzeczywiście są odbierane tak, jak zakładali to twórcy.

W przypadku badań ankietowych online można umieszczać w nich nie tylko pytania, ale również materiały multimedialne. Na podstawie reakcji dokonuje się natomiast ewentualnych korekt, zanim rozpocznie się kampania.

Jak widać badania ankietowe to doskonałe narzędzie do testowania, dzięki któremu można szybko i niewielkim kosztem dowiedzieć się, jaki odbierana jest firma, ile za jej produkty mogą zapłacić klienci oraz jak reagują oni na nową reklamę.

W jakim celu przeprowadza się badania marketingowe produktów spożywczych?

Konkurencja na rynku produktów spożywczych jest naprawdę duża i to właściwie w każdej kategorii. Właśnie dlatego tak ważne jest ciągłe obserwowanie preferencji konsumentów oraz poznawanie ich potrzeb, by móc przygotowywać najbardziej konkurencyjną ofertę. W tym celu firmy powinny przynajmniej okresowo przeprowadzać badania marketingowe produktów spożywczych. Jakie są ich korzyści?

Twarzą w twarz z docelowym klientem

Firmy działające w branży spożywczej nie mogą być monolitami niezwracającymi uwagi na rynkowe przeobrażenia. Muszą być w ciągłym kontakcie ze swoimi bezpośrednimi klientami, co pozwoli im na kreowanie oferty dopasowanej do zmieniających się preferencji konsumenckich.

Jak jednak dotrzeć do tych osób i uzyskać od nich wartościową wiedzę? Służą do tego m.in. badania marketingowe produktów spożywczych, które mogą przeprowadzać firmy działające właściwie w każdej kategorii artykułów. Takie badania są kierowane bezpośrednio do grupy docelowej przedsiębiorstwa, dzięki czemu firma może mieć pewność, że uzyskała miarodajne wyniki.

Korzyści z przeprowadzania badań marketingowych produktów spożywczych

Mając dostęp do sprofilowanej grupy konsumentów trzeba dokładnie zastanowić się nad celem takiego badania. Można dzięki niemu sprawdzić m.in.:

  • jakie są opinie na temat marki oraz jak plasuje się ona na tle rynkowych konkurentów,
  • jakie są potrzeby konsumentów zakupujących produkty z danej kategorii,
  • jakie są preferencje zakupowe klientów,
  • w jaki sposób przygotować kampanię reklamową, aby komunikowała ona zalety produktów przedsiębiorstwa,
  • jak przygotować identyfikację wizualną marki, aby wyróżniała się ona na tle konkurentów oraz zachęcała do dokonania zakupów.

Odpowiedzi na tak kluczowe pytania pozwolą zrewidować plany co do krótkoterminowej oraz długoterminowej strategii marketingowej, co będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa.

W jaki sposób przeprowadza się badania marketingowe produktów spożywczych?

Metod przeprowadzania badań marketingowych produktów spożywczych jest wiele i wybór zależy m.in. od złożoności odpowiedzi, które chce się uzyskać oraz od liczebności grupy, którą chce się przebadać. Dodatkowo techniki można ze sobą łączyć, uzyskując jeszcze bardziej kompleksowe odpowiedzi na zadane pytania.

Jeśli celem jest dotarcie do dużej, reprezentatywnej grupy konsumentów, najlepszą metodą jest technika CAWI. Ankiety są w tym przypadku przesyłane przez Internet do odpowiednich osób, które mają określony, ograniczony czas na wypełnienie. Oznacza to, że wyniki spływają naprawdę szybko, dzięki czemu firmy mogą korzystać z nich na bieżąco, do sprawdzania choćby konceptów reklamowych planowanych do wprowadzenia.

W dobraniu właściwej techniki pomogą Państwu eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, którzy dodatkowo wesprą w opracowaniu hipotez badawczych oraz w późniejszej analizie wyników badania marketingowego produktów spożywczych.

Co można leczyć u lekarza online?

Telemedycyna zmienia kontakty na linii lekarz-pacjent, dziś bowiem to ten ostatni może decydować, kiedy i w jaki sposób uzyska poradę. Także coraz więcej medyków przekonuje się do tej formy kontaktu z chorymi, bowiem także dla nich jest to bardzo wygodne rozwiązanie, o ile korzystają z zaufanych platform takich jak haloDoctor.pl. Wielu potencjalnych pacjentów zadaje sobie jednak pytanie, co dokładnie można leczyć u lekarza online. Jak wygląda to w praktyce?

 

Choroby przewlekłe

W przypadku chorób przewlekłych niezbędna jest stała opieka lekarska, dzięki której dolegliwości są monitorowane i kontrolowane. Konieczne jest także stałe przyjmowanie leków, np. na nadciśnienie, cukrzycę czy miażdżycę, czyli powszechnie występujące w Polsce choroby przewlekłe. Receptę na nie również można uzyskać od lekarza online.

 

Wstydliwe dolegliwości

 

Konsultacja z lekarzem online sprawdzi się również wtedy, gdy pacjent wstydzi się wizyty u medyka, a podejrzewa u siebie np. chorobę weneryczną lub ma problemy natury seksualnej. Oczywiście takich wizyt nie należy się obawiać, jednak dzięki e-Wizytom często łatwiej przełamać strach przed rozmową na tak intymne tematy.

 

Na podstawie przekazanych informacji lekarz online zaleci podjęcie dalszych kroków, choć przy wywiadzie może też okazać się, że osobista wizyta w gabinecie będzie niezbędna.

 

Leczenie chorób o podłożu psychicznym

 

Na zaburzenia psychiczne cierpi około 25 proc. Polaków, problemy te są więc bardzo częste. Niestety wciąż zdecydowana mniejszość korzysta z pomocy lekarskiej, którą dzięki telemedycynie można bardzo łatwo oraz dyskretnie uzyskać.

 

Lekarzami online oferującymi taką pomoc są bowiem nie tylko psychiatrzy, ale również psycholodzy, także dziecięcy.

 

Problemy ginekologiczne

 

Z pomocy lekarzy online często korzystają także kobiety, które potrzebują skonsultować problem natury ginekologicznej albo uzyskać receptę na antykoncepcję hormonalną. W przypadku tej ostatniej niezbędne jest, aby pacjentka posiadała dokumentację potwierdzającą, że taki preparat przyjmuje od dłuższego czasu. Dopiero na tej podstawie lekarz online będzie mógł wypisać e-Receptę.

 

Nadwagę

 

Statystyki wskazują, że aż 60 proc. Polaków walczy z nadwagą. Problem ten wykracza jednak daleko poza problem z wyglądem, odbija się bowiem także na zdrowiu. Nadwaga w sposób znaczący obciąża bowiem organizm i może powodować problemy z sercem, cukrzycę, a także problemy z układem pokarmowym.

 

Osoby chcące schudnąć zbyt rzadko korzystają jednak z pomocy dietetyków, wsparcie mogą uzyskać jednak również online. Dzięki takiej współpracy mają zdecydowanie większą szansę na sukces, głównie dlatego, że zmiana jadłospisu z pomocą dietetyka działa dodatkowo w sposób motywujący.

 

Pomoc lekarza online sprawdzi się oczywiście również wtedy, gdy pacjent potrzebuje szybkiego skonsultowania problemu zdrowotnego. Takie konsultacje można umówić korzystając z platformy haloDoctor.pl, która cieszy się w Polsce zaufaniem zarówno wśród pacjentów, jak i lekarzy.

Dla kogo e-Wizyta u lekarza rodzinnego przez Internet?

Konsultacja z lekarzem rodzinnym przez Internet to wariant z którego korzysta coraz więcej osób. Nic dziwnego – wygoda oraz oszczędność czasu i pieniędzy to główne zalety takiego rozwiązania. Kto szczególnie powinien korzystać z takich e-Wizyt oraz w jakich sytuacjach?

 

Kobiety w ciąży

 

Kobiety w ciąży powinny być pod stałą opieką lekarską, jednak ze względu na samopoczucie nie zawsze mogą osobiście stawić się w gabinecie. Oczywiście niezbędne są okresowe spotkania, np. w celu wykonania badania USG u ginekologa, jednak w przypadku choćby interpretacji wyników badań krwi czy innych testów, mogą z powodzeniem korzystać z pomocy lekarza rodzinnego przez Internet, albo innego specjalisty oferującego tę formę spotkań.

 

Młodzi rodzice

 

Rodzice małych dzieci dobrze wiedzą, jak napięty jest ich grafik i jak trudno znaleźć im czas na zadbanie o siebie. Nie muszą jednak z tego rezygnować, gdyż lekarze aż 40 różnych specjalizacji dostępni są dzięki platformie haloDoctor.pl. Należą do nich również lekarze rodzinni, którzy przez Internet wstępnie zdiagnozują zarówno problem rodzica, jak i malucha, a także zalecą dalsze postępowanie.

 

Osoby starsze

 

Osoby starsze, zwłaszcza chorujące przewlekle, powinny być pod stałą opieką lekarską. Niestety każde wyjście z domu to potencjalne ryzyko, które można jednak w łatwy sposób zminimalizować, właśnie dzięki konsultacjom z lekarzami rodzinnymi przez Internet. Warto zaznaczyć, że coraz więcej seniorów na co dzień korzysta z komputera, dlatego z drobną pomocą umówienie e-Wizyty nie powinno stanowić dla nich większego problemu.

 

Osoby mieszkające w małych miejscowościach

 

Dostęp do stałej opieki lekarskiej to dla wielu osób prawdziwy luksus, zwłaszcza ze względu na oddalenie od najbliższego gabinetu medycznego. Na szczęście dostępność do tego typu usług znacznie się poprawiła, a wszystko to dzięki serwisowi haloDoctor.pl oraz lekarzom rodzinnym przyjmującym pacjentów właśnie przez Internet. Oczywiście ta forma kontaktu nie zawsze może w stu procentach zastąpić osobistą wizytę, jednak w 60 proc. przypadków będzie ona całkowicie wystarczająca.

 

Zapracowani

 

Długie oczekiwanie w gabinecie lekarskim to rzeczywistość, z którą zetknęła się większość osób. Jest to szczególnie dotkliwe dla osób zapracowanych, dla których znaczenie ma każda minuta. Tacy pacjenci nie muszą już jednak brać dnia wolnego w pracy, aby skorzystać z porady medycznej. Przez Internet dostępni są bowiem także lekarze rodzinni, którzy oferują zarówno konsultacje, jak i możliwość wypisania recepty lub zwolnienia lekarskiego.

 

Jak doskonale widać konsultacja z lekarzem rodzinnym przez Internet to opcja dedykowana do różnych grup osób, jednak zwłaszcza do tych, które cenią swój czas i wygodę.

Teleporady

Od czasu, kiedy Elektroniczna Dokumentacja Medyczna stała się powszechną formą prowadzenia kartotek medycznych pacjentów, stworzone zostały możliwości rozpowszechniania działań w zakresie teleporad medycznych.

Czym są teleporady i telemedycyna?

Teleporady to połączenie tradycyjnej konsultacji z lekarzami oraz najnowszych technologii wspierających telemedycynę. Jest to najbardziej nowoczesne rozwiązanie dla lekarzy i pacjentów (konsultacje online, możliwość omówienia danego przypadku między lekarzami oraz rozszerzone możliwości diagnostyki pacjentów). Jest to bezpieczne rozwiązanie, dzięki któremu pacjent może uzyskać poradę specjalisty bez wychodzenia z domu.

Teleporady wchodzą w skład telemedycyny

Rozwój teleporad i bezpieczeństwo pacjentów

Dzięki rozwojowi usług telemedycznych pacjent i lekarz mogą skontaktować się podczas e-Wizyty w Internecie, co wielu specjalistów już dziś realizuje. Nabiera to szczególnego znaczenia w czasach szerzącej się epidemii wirusa COVID-19. Teleporada jest możliwa u lekarzy takich specjalizacji, jak:

  • ortopeda,
  • logopeda,
  • urolog,
  • dermatolog,
  • okulista,
  • lekarz medycyny estetycznej,
  • endokrynolog,
  • dietetyk,
  • i wielu innych,

dzięki czemu pomaga we wstępnej diagnostyce pacjenta oraz podjęciu decyzji dotyczącej dalszego sposobu leczenia.

Zdrowie pod kontrolą

Prowadzenie zdalnej diagnostyki pacjentów jest funkcjonalnym działaniem, które wspiera rozpoznanie nie tylko nagłego pogorszenia stanu zdrowia, ale także bieżącą kontrolę nad wynikami badań oraz własnym zdrowiem. Pacjenci, których sytuacja zdrowotna uległa pogorszeniu mogą szybko skorzystać z sieciowego dostępu do specjalisty przy pomocy teleporady, aby omówić zaistniałą sytuację.

Teleporady w służbie zdrowia

W czasie, kiedy nowe technologie przenikają przez wiele obszarów naszego życia, warto skorzystać z opcji, które ułatwią nam dbanie o siebie. Teleporada jest jednym z takich udogodnień, które może wspomóc zachowanie dobrego stanu zdrowia jednocześnie zachowując bezpieczeństwo pacjenta i lekarza w związku z rozprzestrzeniającym się koronawirusem. Jest to również szansa dla osób, które nie mogą długo czekać na wizytę u lekarza specjalisty i potrzebują konsultacji dotyczącej dalszego leczenia.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – jak radzić sobie z nowymi rozwiązaniami oraz e-Receptą

Nowe rozwiązania w przestrzeni medycyny angażują środowisko lekarskie do zainteresowania się systemami IT, dzięki którym łatwiej będzie pracować z dokumentacją medyczną. Specjaliści uciekają jednak od najnowocześniejszych rozwiązań. Dlaczego tak jest?

Wieloletnia praca z papierową dokumentacją i możliwość zmiany

Wielu lekarzy przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat swojej pracy funkcjonowało z dokumentacją papierową pacjentów. Przyzwyczajenie sprawiło, że nie chcą tego zmieniać. Jednak podobnie jak postęp nauki sprawia, że lekarze muszą wciąż podążać za najnowszymi osiągnięciami medycyny, dlatego także powinni być na bieżąco z rozwiązaniami, które proponują systemy elektroniczne mające ułatwić im codzienną pracę. Takim systemem jest Elektroniczna Dokumentacja Medyczna.

Łatwo o zmiany, jak się dostosować?

Aktualnie w każdej dziedzinie życia społecznego widać znaczący krok w stronę informatyzacji. Nie mogło to również ominąć służby zdrowia. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna ma na celu optymalizację czasu pracy lekarzy związaną z wypełnianiem dokumentacji pacjentów. Dzięki Elektronicznej Dokumentacji Medycznej procesy te stają się:

  • bardziej zautomatyzowane,
  • bezpieczniejsze dla pacjenta (dzięki e-Recepcie redukuje się możliwość pomyłki nazwy leku w aptece niemal do „0”),
  • lepiej kontrolowane, dzięki zabezpieczeniom i specjalnym certyfikatom dla lekarzy, trudniej o wystawienie fałszywych e-Recept i e-Zwolnień,
  • szybsze – wystawienie prawidłowych dokumentów pacjentowi w gabinecie lekarskim, jak również przeglądanie historii wizyt oraz szybka rejestracja na wizytę jest możliwa z poziomu paru kliknięć komputerowej myszki.

 

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna otwiera nowe możliwości przed właścicielami placówek medycznych i lekarzami. System Medfile® EDM pozwala na:

  • szybką i samodzielną e-Rejestrację pacjentów, która umożliwia skrócenie kolejek w placówce i zniwelowanie połączeń poza godzinami pracy placówki,
  • możliwość zbudowania własnych kart wizyt lekarskich dopasowanych do specyfiki pracy lekarza,
  • prowadzenie magazynu leków i produktów medycznych używanych w trakcie wizyt lekarskich tj.: szczepionki żywe/inaktywowane, strzykawki, igły, kleszcze, rękawiczki jałowe, termometry itp.
  • autosugestie nazw leków i chorób, dzięki bazie kodów ICD-9/10 oraz bazie leków,
  • wysyłka SMS do pacjenta z przypomnieniem o zbliżającym się termie wizyty.

Te i wiele innych funkcji jest wsparciem w codziennej praktyce lekarskiej. Pomaga sprawnie korzystać z najnowszych możliwości proponowanych dzięki obligatoryjnemu wdrożeniu niektórych elementów EDM w podstawowej opiece medycznej, jak również zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami systemów wspierających służbę zdrowia.

e-Recepta – moduł konfiguracji z NFZ

Wspominania e-Recepta jest możliwa do wystawienia, dzięki odpowiedniej konfiguracji systemu do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz wystąpieniu modułów pozwalających na wystawianie e-Dokumentów, jak: e-Recepty, e-Zwolnienia, a w przyszłości e-Skierowania.

W Systemie Medfile® EDM można wgrać certyfikaty pobrane z PUE ZUS oraz CSIOZ (WSS, TLS). Posiadanie wymienionych certyfikatów jest konieczne do wystawienia e-Dokumentów.
Po wgraniu koniecznych certyfikatów i wpisaniu wszystkich niezbędnych informacji dotyczących placówki, można wystawić e-Receptę z karty wizyty pacjenta.

Zmiany na lepsze

Warto przetestować najnowsze możliwości, jakie gwarantuje wprowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej w polskim systemie ochrony zdrowia. Dobór odpowiedniego programu do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej jest tutaj kluczową sprawą. Zapraszamy lekarzy i innych pracowników służby zdrowia do przetestowania funkcji Medfile® EDM, jako systemu wspomagającego codzienną pracę gabinetu lekarskiego. Jego działanie to zmiana na lepsze w porównaniu z nieporęczną dokumentacją papierową, którą należy przechowywać jeszcze przez wiele lat.

Badania marketingowe – co oznaczają dla firmy?

Znaczenie badań marketingowych

Wiedza potrzebna do rozwiązywania pojawiających się problemów biznesowych, wyprzedzania konkurencji, unikania potencjalnych kryzysów w branży, a także informacje na temat klientów oraz potencjalnych odbiorców naszych produktów i usług, biorą się z rzetelnych danych. Wspomniane dane należy wydobyć w trakcie badań marketingowych. Doskonale zorganizowane badania pozwalają na wyciągnięcie wniosków w zakresie długoterminowych wyzwań biznesowych i planów strategicznych.

 

Jakie badania?

Badania jakościowe są jedną z najodpowiedniejszych form, dzięki której można zdiagnozować potrzeby, czy też preferencje konsumentów dotyczące usług i produktów oferowanych przez firmę. Badania marketingowe o charakterze jakościowym są też odpowiednim rozwiązaniem, dla:

  • badań marki,
  • przeprowadzenia segmentacji klientów,
  • przygotowania i oceny materiałów reklamowych,
  • oceny obsługi klienta.

Badania marketingowe mają tę ogromną zaletę, że umożliwiają badaczowi kontakt z konsumentem /klientem w trakcie gromadzenia danych.

Odpowiednie przygotowanie badaczy pod kątem prowadzenia indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz zogniskowanych wywiadów fokusowych sprawia, że profesjonaliści potrafią wydobyć cenne informacje, niezbędne do realizacji udanych projektów sprzedażowych, a także wprowadzenia nowych koncepcji produktów i opakowań.

Cenne dane gromadzone są w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® podczas dwustopniowych, autorskich badań, realizowanych wraz z analizą danych:

  • pierwszy z etapów badań do cykl wywiadów IDI z przedstawicielami wybranej grupy badanych (klientów /konsumentów). Służą one wydobyciu opinii jednostkowych na dany temat;
  • drugi etap polega na uzupełnieniu i weryfikacji zebranych informacji, dzięki zogniskowanym wywiadom fokusowym, które opracowuje się na podstawie wyników wcześniejszego etapu.

Jeśli wymaga tego sytuacja, dane można uzupełnić o ankietyzację w formie telefonicznej – CATI, dzięki niej wyniki badania będzie można uogólnić na szerszą populację, a dane liczbowe przedstawić w formie wyników tabelarycznych czy też wykresów.

 

Przekaż realizację badań ekspertom

Realizowanie badań marketingowych warto przekazać specjalistom. Dzięki temu, można mieć pewność, że ustrzeżemy się błędów w konstruowaniu formularzy pytań, jak i szybko znajdą się klienci /konsumenci, dzięki którym będzie można zrealizować proces badawczy. Centrum Badwczo-Rozwojowe BioStat® posiada wykwalifikowanych specjalistów, a także narzędzia dzięki którym przeprowadzenie badań marketingowych odbywa się sprawnie, a dobór respondentów jest szybki i profesjonalny – zgodny z wymogami zleceniodawcy.

 

Sprawdź, jak profesjonalne badania możesz zrealizować, dzięki specjalistom BioStat®. Wyprzedzaj konkurencję i osiągaj zyski dzięki badaniom marketingowym!