Program do ankiet – zdobądź informacje o Twoich klientach

Czy wiesz, że możesz w prosty sposób uzyskać informacje o tym, w jaki sposób Twoja marka jest postrzegana na rynku? Posłuży Ci do tego sprawdzona metoda badawcza i zastosowanie narzędzia online, które nie będzie wymagało dużych nakładów finansowych. Ankietyzacja, bo o niej mówimy, jest idealnym rozwiązaniem, aby uzyskać opinie klientów, a także osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami i usługami. Dzięki zaawansowanemu narzędziu, jak aplikacja SurvGo™  zdobycie opinii klientów odbywa się w sposób łatwy i szybki. Masz możliwość samodzielnego kreowania kwestionariusza ankiety dopasowanego do Twoich potrzeb.

 

Trwałe relacje z klientami

Trwałe i dobre relacje z klientami pomagają wypromować markę, jako przystępną i odpowiadającą na zapotrzebowania klientów. Budowa tego typu relacji wymaga wstępnego zapoznania się z postrzeganiem w branży. Program do ankiet umożliwia opracowanie badań pod tym kątem. Dzięki badaniu opinii klientów możesz sprawdzić, jakie są reakcje klientów na wprowadzenie nowych produktów i usług na rynek. Masz możliwość zweryfikowania, czy ilość nakładów finansowych włożonych w kampanie reklamowe przekłada się na zyski ze sprzedaży. Możesz także sprawdzić, jak wielu z Twoich klientów utożsamia się z marką, a kto jest jej krytykiem. Tego rodzaju informacje uzyskasz, dzięki zastosowaniu wskaźnika Net Promoter Score (NPS) w badaniu.

Zapoznaj się z zaawansowanym programem do ankiet na platformie SurvGo™. Dzięki niemu dobierzesz reprezentatywną próbę odbiorców swojego badania z ogólnopolskiego panelu ankieterskiego. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, łatwy w obsłudze kreator w pełni dostosuje kwestionariusz do tematyki badawczej, jaką chcesz podjąć.

Dzięki SurvGo™, masz możliwość poinformowania o badaniach docelowej grupy klientów, na kilka sposobów: w formie wiadomości SMS, wysyłając do nich e-mail z zaproszeniem lub wstawiając link do badań na portalu społecznościowym. Te metody przesyłania informacji o badaniach przyspieszą ich realizację. Wyniki z przeprowadzonych analiz zebranego materiału otrzymasz nawet w ciągu 24h.

Program do ankiet zapewnia szeroką gamę możliwości przeprowadzania badań marketingowych. Platforma SurvGo™ będzie idealnym rozwiązaniem, jeśli poszukujesz odpowiedzi na pytania dotyczące: poziomu satysfakcji klientów, jakości obsługi w Twojej firmie, opinii o produktach i usługach, badań rynku.

 

Dla medycyny i farmacji

BioStat® stale współpracuje z najlepszymi specjalistami w dziedzinie badań dla medycyny i farmacji. Dzięki temu, platforma SurvGo™ została wzbogacona o elementy charakterystyczne dla prowadzenia badań w tej branży. Możliwość przebadania satysfakcji pacjentów, ocena jakości świadczonych usług medycznych, mierzenia zadowolenia pacjentów z jakości obsługi personelu medycznego – to kilka przykładów, w których można wykorzystać program do ankiet.

 

Przejrzystość wyników

Przejrzyste tabele i czytelne wykresy, są formą w jakiej otrzymasz wyniki z przeprowadzonych przez zespół ekspertów analiz. Możesz także za pomocą jednego kliknięcia wygenerować automatyczny raport z badań. Pozwoli Ci to na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy.

 

Informacje o klientach są kluczowym elementem budowy planu rozwojowego przedsiębiorstwa. Wykorzystaj najlepsze metody, aby pozyskać istotne dane!

Elektroniczna dokumentacja medyczna – szablony w Medfile

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna pozwala na tworzenie własnych szablonów, które mogą znacząco przyśpieszyć pracę lekarzom oraz specjalistom praktykującym w placówce medycznej. Przygotowanie kilku gotowych szablonów przeznaczonych dla konkretnych rodzai wizyt lub schorzeń nie wymaga wiele nakładu pracy, a praca z kartą wizyty okaże się o wiele szybsza.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Medfile pozwala planować wizytę według wcześniejszego przypadku, jaki już miał miejsce w gabinecie. Dla przykładu: Jeśli powtarzają się obserwacje bądź wyniki badania fizykalnego świadczące o objawach zapalenia wyrostka robaczkowego, to lekarz pierwszego kontaktu, do którego zgłasza się pacjent, może zastosować odpowiedni szablon dla treści rubryki „Badanie fizykalne” w karcie wizyty pacjenta.

Tym sposobem regularne sytuacje występujących objawów, zachorowań lub typy wizyt powtarzalnych mogą być przeprowadzone szybciej, bez konieczności wypełniania treści przez lekarza lub fizjoterapeutę prowadzącego wizytę w gabinecie lekarskim.

Wstawienie szablonu to tylko dwa kliknięcia w „Karcie wizyty pacjenta” Klikając w zapisany wcześniej szablon po prawej stronie odpowiednich rubryk na „Karcie wizyty” takich jak „Opis wizyty”, „Objawy”, „Wywiad Lekarski” i inne, ogranicza się formalności podczas wizyty lekarskiej w gabinecie.

Szablon, który lekarz lub fizjoterapeuta chce dodać może do zrobić w prosty sposób. Wystarczy wybrać polecenie „Dodaj szablon”. Po wypełnieniu treści dotyczących nowego szablonu i zapisaniu go, specjalista będzie mógł z niego korzystać już zawsze podczas każdej wizyty w swoim gabinecie.

Intuicyjna funkcja szablonów bardzo przyśpiesza pracę specjalistów. Szablony poszczególnych chorób mogą być z powodzeniem wykorzystane, np. w gabinecie lekarza rodzinnego, w praktyce pediatrycznej, u internisty czy w gabinecie dermatologicznym. Specjaliści z mniej przewidywalnych specjalizacji także mogą korzystać z szablonów, jeśli ich praktyka zakłada sytuacje powtarzalne.

Możliwość tworzenia własnych szablonów jest dużym udogodnieniem dla wielu specjalistów, którzy chętnie skorzystają z własnych sprawdzonych treści, wiedząc jakie przypadki pacjentów najczęściej przychodzą do nich na wizytę. Warto przetestować funkcję szablonów programu Medfile i sprawdzić, jak bardzo skróci proces formalności związanych z dokumentacją medyczną w gabinetach lekarskich oraz fizjoterapeutycznych.

Badania kompetencji i zarządzanie HR

Badania kompetencji i zarządzanie HR

 

 

Co to za badania?

Badania kompetencji pozwalają nam zorientować się w umiejętnościach i potencjale naszych pracowników, zarówno obecnych jak i przyszłych. Odpowiednio dobrana do stanowiska osoba oznacza dla naszej firmy rozwój i wzrost zysków. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu kompetencji osoby do wymogów danego stanowiska uzyskujemy wiernych pracowników, którzy nieustannie wspierają nas swoją kreatywnością. Jeżeli przedsiębiorstwo często zmienia skład załogi, to bywa postrzegane jako niestabilne, co z kolei przekłada się na niekorzystny wizerunek firmy na zewnątrz. Przeciwnie: dobrze ulokowani pracownicy często są w stanie samodzielnie utworzyć idealne zespoły, radzące sobie z każdą przeszkodą. Dobrze zgrana ekipa to nie tylko wzrost efektywności i zysków, ale też inwestycja w wizerunek firmy.

 

 

Rekrutacja: tworzenie zespołu

Pierwszym etapem tworzenia dream teamu jest już sam proces rekrutacyjny. Wówczas decydujemy o tym, kogo chcemy przyjąć, w kogo chcemy inwestować, a kogo odrzucić już na wstępie. Często jest to żmudny, czasochłonny proces, który wolelibyśmy mieć za sobą jak najszybciej. Jednocześnie zlekceważenie go wydaje się złym pomysłem. Idealnym rozwiązaniem są tu zdalne aplikacje do badania kompetencji. Co oferuje nam takie narzędzie?

  • Za pomocą prostych testów poznajemy cechy osobowości i rzeczywiste umiejętności potencjalnych pracowników
  • Pytania kierunkują naszych kandydatów na działanie i współpracę, co owocuje wstępnym wdrożeniem w środowisko pracy
  • Możemy dostosować gotowe moduły tworząc ankietę dla różnych stanowisk lub poszukiwać konkretnego zestawu cech kandydata
  • Wszystko dzieje się zdalnie, przez sieć, co oznacza oszczędność czasu i wydatków związanych z tradycyjnym procesem rekrutacyjnym
  • Wyniki otrzymujemy na bieżąco, dzięki czemu możemy dokonać zmian nawet w trakcie badania, jeżeli zajdzie taka potrzeba

 

 

Jak stworzyć zespół?

  1. Zawiązanie zespołu i rozwój

Kiedy zatrudniliśmy najlepszych z najlepszych wśród kandydatów wyłonionych przez badanie, warto pomyśleć o tym, jak ich ze sobą zgrać. Dobre zespoły uzupełniają się wiedzą i umiejętnościami. Dzięki badaniom kompetencji możemy dowiedzieć się, którzy z naszych pracowników nadają się na liderów, a którzy stanowią naturalne spoiwo grupy. Jednocześnie, znając możliwości i rozumiejąc wartości i motywacje, które ich napędzają, możemy dopasować odpowiednie osoby do odpowiednich zadań w obrębie zespołu. Mamy również możliwość stworzenia spersonalizowanego systemu motywacyjnego i szkoleniowego, który realnie umocuje naszych pracowników w strukturach firmy na stałe.

  1. Projekt i ewaluacja

Gdy powierzymy zadania zaaranżowanym przez nas zespołom, pozostaje kwestia monitorowania postępów ich pracy. Dane zebrane przez program do badań kompetencji pozwalają na stworzenie modelu ewaluacji, którą w tym celu przeprowadzimy. Dowiemy się wówczas, na ile nasi pracownicy realizują się w pracy, a także na ile wykorzystują swoje możliwości oraz zdiagnozujemy przeszkody, które zaburzają użytkowanie całości potencjału grupy.

  1. Korzystajmy z tego, co już mamy

Badania kompetencji można również przeprowadzić wśród zatrudnianych obecnie pracowników. Dzięki temu poznajemy lepiej nie tylko możliwości, ale też i osobowość ludzi składających się na nasz zespół. Często wówczas się okazuje, że wprowadzenie stosunkowo niewielkich zmian kadrowych lub nieco inne rozłożenie obowiązków może zdziałać cuda dla efektywności przedsiębiorstwa. To bardzo ważne, by w firmie nie występowały osobiste konflikty, których najczęstszym źródłem jest właśnie nieodpowiedni podział pracy. Badania kompetencji zapobiegają takim sytuacjom i pozwalają nam oraz samym pracownikom odkryć drzemiący potencjał, który do tej pory nie był wykorzystany, a mógłby przysłużyć się w rozwoju firmy.

fizjoterapeuta – gdzie szukać pomocy jak boli.

Aktywność fizyczna

Życie w świecie postępu technologicznego, zwiększonego dostępu do informacji i nowych mediów ma swoje plusy i minusy. Do niezaprzeczalnych minusów zaliczają się na pewno pojawiające się różnego rodzaju drobne nawyki w wykonywanych przez nas czynnościach, które mogą doprowadzić w końcu do jakichś bólów i zwyrodnień. W odpowiedzi na nie pojawiło się wiele opcji zmiany trybu życia na zdrowszy. Sam w sobie jest to bardzo dobry krok, ale wiąże się z tym inny problem –niewłaściwe wykonywanie prozdrowotnych aktywności i ćwiczeń. Coraz częściej pojawiają się u rehabilitantów pacjenci z różnego rodzaju kontuzjami pochodzenia sportowego, w tym zwichnięciami i złamaniami. Kiedy przydarzy nam się taka „awaria”, nie należy panikować, ale równie szkodliwe byłoby zaniedbanie sprawy. Należy znaleźć rehabilitanta godnego zaufania. Zwykle rehabilitacja kojarzy nam się nieprzyjemnie, wiążemy ją z trudnym dochodzeniem do zdrowia po jakimś ciężkim wypadku. Jednak wcale nie musi to tak wyglądać. Zapytajmy więc, czego można się spodziewać po wizycie u rehabilitanta?

Przed pierwszą wizytą

Wybór odpowiedniego specjalisty to oczywiście podstawa, chodzi nie tylko o znalezienie fachowca od naszego problemu, potrzebujemy również kogoś, kto będzie nam empatycznie odpowiadał i prowadzi przez proces zdrowienia. Musimy pamiętać, że powrót do zdrowia nawet po niewielkim urazie to skomplikowany proces. Oznacza to, że nie możemy spodziewać się natychmiastowych rezultatów i współpracować z fizjoterapeutą. Rehabilitacja przedstawiana w filmach i książkach to często bardzo wyczerpujący i niejednokrotnie bolesny ciąg forsownych ćwiczeń, ale to na szczęście tylko fikcja. Realnie chodzi o zmianę przyzwyczajeń oraz o powolne przystosowywanie się do poprawnego funkcjonowania. Bardzo często okazuje się podczas rehabilitacji, że wiele rzeczy, nawet tych codziennych, wykonywaliśmy w sposób, który nadwyrężał nasz organizm, eksploatując go ponad miarę. Praca z rehabilitantem polega wówczas przede wszystkim na poznaniu siebie i swoich możliwości. Kiedy już to zrozumiemy znacznie łatwiej przychodzi nam znalezienie odpowiednego specjalisty.

Poszukiwania

Chcemy zarówno specjalistę, jak też człowieka, z którym dobrze się współpracuje. Gdzie takiego znaleźć? Tu z pomocą może nam przyjść Internet, jako podstawowe dzisiaj źródło informacji. Wiele gabinetów i lekarzy korzysta z różnorodnych serwisów i portali społecznościowych czy medycznych, które pozwalają nam, pacjentom, lepiej ich poznać. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę „znajdź rehabilitanta”, a zyskujemy dostęp do wielu stron, które wspomogą nas w poszukiwaniach. Warto zapoznać się z opiniami na temat wybranych specjalistów. Trzeba też pamiętać, że nie zawsze najwyżej oceniony specjalista będzie tym najlepszym dla nas. Negatywne opinie często dotyczą osobistych odczuć, warto za ich pomocą dowiedzieć się, jakim typem osoby jest nasz rehabilitant. Czasem to, co dla jednych okazuje się negatywne, dla nas może okazać się kluczowe do dobrej współpracy.

Kolejne wizyty

Jak już wspomnieliśmy, powrót do zdrowia to proces wymagający czasu. Choć ciężki wysiłek nie jest konieczny, to niezbędna jest systematyczność w działaniach. Bardzo często zdarza się tak, że gdy poczujemy się już trochę lepiej, zarzucamy zalecenia lekarzy i pojawiamy się w gabinecie dopiero przy następnych dolegliwościach. W przypadku rehabilitacji nic nie działa tak źle na organizm, jak niesystematyczność lub przerwanie procesu w połowie. Warto również po zakończeniu leczenia pojawiać się jeszcze na konsultacjach z rehabilitantem. Uzyskamy wówczas szereg rad i zaleceń, które pozwolą nam uniknąć podobnych kontuzji w przyszłości i znacząco polepszą nasz komfort życia.

Jak współpracować z firmami badawczymi?

Niełatwa praktyka

Prowadzenie placówki medycznej to ciekawe wyzwanie z punktu widzenia marketingu i ekonomii. Teoretycznie wydaje się, że nie może tu być żadnych problemów: przecież zdrowie jest ważne, a chorych i potrzebujących usług medycznych jest i zawsze będzie bardzo wielu. A jednak wiele placówek szybko przekonuje się, że nie jest to wcale takie proste. Istnieją narzędzia, które mogą w znaczny sposób wspomagać działanie placówek medycznych. Dzięki nowym mediom i technologiom wiele spraw technicznych i administracyjnych, które do tej pory były niezwykle czasochłonne i pracochłonne, zostaje rozwiązanych za pomocą kilku kliknięć. Placówki mają dostęp do szeregu strategii i rozwiązań gotowych do wprowadzenia, jednak w jaki sposób wprowadzić je odpowiednio, tak żeby pozwoliły nam realizować się w pracy i zaspokajały potrzeby pacjentów? Pewnym rozwiązaniem są badania opinii oraz analizy marketingowe, które pozwalają nam spojrzeć na naszą działalność pod innym kątem. Zwykle takie badania są w stanie otworzyć nowe ścieżki rozwoju. Poniżej prezentujemy kilka punków opisujących, w jaki sposób współpracować z firmami badawczymi, tak żeby wynieść z tego jak najwięcej korzyści.

Specjalistyczna wiedza

Przy wyborze firmy badawczej warto zwrócić uwagę na to, czy wcześniej przeprowadzała ona już jakieś analizy medyczne. Współpraca z podmiotami o podobnej charakterystyce sprawia, że badacze są lepiej zorientowani w kontekście, co pozwala im na trafny dobór metod oraz postawienie wstępnych hipotez, istotnych choćby podczas konstruowania narzędzi badawczych. Znajomość  branży procentuje również w procesie interpretacyjnym, dodając zorientowanie w rzeczywistości medycyny do specjalistycznej wiedzy badaczy. Jednak niezależnie od tego, czy firma przeprowadzała już analizy dla ogromnych korporacji, czy dla mniejszych jednostek, musi nas przede wszystkim projekt dostosowany do specjalistycznych potrzeb naszego biznesu. W świecie badań społecznych uniwersalne rozwiązania prowadzą zwykle do uproszczeń – a nam zależy na maksymalnie konkretnej ocenie bardzo wyjątkowej, zarządzanej przez nas jednostki.

Odpowiednie narzędzia

Tradycyjnie prowadzone badania opinii bywają określane jako stosunkowo uciążliwe. Wielu klientów nie widzi sensu poświęcania czasu na wypełnienie papierowej ankiety, bo sądzą, że i tak nic się od tego nie zmieni. Mała skuteczność tego biernego sposobu pozyskiwania danych daje zafałszowany obraz rzeczywistości, dlatego niezwykle istotne jest, czy wybrana przez nas firma badawcza korzysta z najnowszych form zbierania materiału, stale śledząc bieżące trendy w badaniach społecznych. Atutem wykwalifikowanych badaczy jest profesjonalna wiedza w zakresie reprezentowanej przez nich specjalności. Nad naszym projektem pracować powinni naukowcy z różnych dziedzin, dzięki czemu zastosowane metody będą się wzajemnie weryfikowały (triangulacja), co pozwoli na maksymalnie obiektywne i wiarygodne wyniki. Standardem chętnie witanym przez pacjentów są badania online w różnej formie, nastawione na nieinwazyjne zbieranie danych. To projekty, które angażują badanych, a jednocześnie wykazują szacunek dla ich czasu. Dopiero wtedy można mówić o miarodajnym badaniu, którego wyniki będą dla nas w pełni użyteczne.

Personalizacja raportu

To istotna usługa, która dotyczy już końcowego etapu badania, a o której standardach możemy dowiedzieć się zanim jeszcze rozpoczniemy współpracę. Raport badawczy powinien przede wszystkim być czytelny dla nas, niekoniecznie specjalistów w analizach statystycznych. Zaproponowanie czytelnej formy ze zrozumiałą interpretacją musi znajdować się w założeniach projektu od samego początku. Warto zwrócić uwagę na możliwość wprowadzania własnych uwag i poprawek – w końcu nikt nie zna sytuacji naszej działalności lepiej niż my sami. Badania opinii mają być przede wszystkim formą wsparcia działalności na drodze do perfekcji, a nie wypunktowaniem błędów, dlatego raport musi być maksymalnie dostosowany do potrzeb klienta i prezentować możliwe kierunki zmian.

Globalna współpraca

Teoretycznie waga współpracy rozumie się sama przez się, ale warto mimo wszystko wspomnieć tę oczywistość. Wszyscy jesteśmy ludźmi, którym zależy na dobrze wykonanej pracy. Zarówno dla nas, jak i dla firmy badawczej istotne jest przygotowanie rozwiązań, które będą możliwe do wprowadzenia i po aplikacji przyniosą wymierne korzyści. Tak naprawdę wszyscy zyskują na dobrej współpracy. Często dzięki badaniom i analizom statystycznym udaje się przygotować strategie działań, które w pewnym momencie wywierają ogromny wpływ na świat. To nie przesada – jeżeli przejście na elektroniczny system dokumentacji pozwala oszczędzić papier, jest to wartość ekologiczna, której popularyzacja znacznie poprawi nie tylko funkcjonowanie gabinetów, ale będzie kształtowała proekologiczny światopogląd dalej. Skojarzenie zysków z ekologią sprawia, że tego typu idee są lepiej przyjmowane i chętniej wprowadzane w przedsiębiorstwach, co znacznie poprawia relacje z różnymi grupami interesantów, przekładając się na dalsze wielokierunkowe korzyści, zarówno dla ludzkości, jak i planety.

Jaka jest różnica pomiędzy doktorem-mężczyzną, a doktorem-kobietą?

Obydwoje wyglądają zaskakująco seksownie, ale Twój wybór padnie tylko na jednego z nich.

Kiedy mowa o seksizmie, myślimy głównie o nastolatkach, którym wmawia się, że są kiepskie w matmie, chłopakach, którzy wyglądają jak lekarze i dziewczynach, które dla odmiany wyglądają, jak seksowne pielęgniarki. Są też ci, którzy pozwalają sobie na obmacywanie kobiet tylko dlatego, że uważają, że stanowisko im na to pozwala.

Ale co byś stwierdził, gdybym ci powiedział, że seksizm jest tak głęboki i zakorzeniony, że przechodzi przez tę całą drogę, począwszy od szefa, któremu lepią się ręce, aż w dół – do pracowników firmy, która… sprzedaje okrycia medyczne?

Dzięki Casey, rezydentowi medycyny i jej przyjaciółce, która naprowadziła nas na ten temat, dostaliśmy szansę, która zdarza się raz w życiu – mieliśmy okazję nauczyć się o wyborze płaszcza medycznego i marketingu stosowanego przez medyczne firmy odzieżowe. A Ty jak wybierasz lekarza? Ze względu na płeć, czy patrząc na jego wiedzę, doświadczenie, i przygotowanie pod kątem odpowiedniego oprogramowania medycznego w gabinecie.

Przyjrzymy się firmowemu wyborowi okryć dla mężczyzn.
Ze szkodą dla siebie, mężczyźni nie mają możliwości cieszyć się swoją sylwetką i czerpać satysfakcji z eleganckiego, dopasowanego kitla. Zamiast tego muszą się zadowolić jednym z nieskończonej ilości pospolitych męskich fartuchów medycznych.

Ale spójrzmy głębiej, do czego służą te okrycia?
Mężczyźni mogą użyć swoich kitlów do zrobienia jakiejkolwiek czynności z poniższych. Nie są to tylko chwytliwie stworzone opisy z cechami fartuchów medycznych, ale jednocześnie zawierają one naprawdę te atrybuty, których oczekuje lekarz od swojego kitla: wygląda schludnie, a jego okrycie jest błyszczące, nie zostanie pomylony z dyżurnym, sprawia wrażenie profesjonalisty, którego ubrania są szyte na miarę, jest lekarzem.

Jak się to ma do wyboru kitli dla kobiet?

Czy to nie wspaniale jest żyć w 2017 roku, gdzie kobieta może być wszystkim, począwszy od seksownej lekarki, przez seksowną blogerkę, po po prostu seksowne ciało. Czuję się fantastycznie.

Dlaczego zadowolenie klienta jest tak ważne?

Przeprowadzając badania, które skupiają się na potrzebach, motywacjach i oczekiwaniach klientów należy pamiętać, iż powinny one być przeprowadzane zgodnie z zachowaniem wymagań stawianym procesom badawczym. Badania satysfakcji klientów pozwalają na uzyskanie wiedzy, która poszerzy świadomość odnośnie relacji, która zachodzi między konsumentem a rynkiem.

Od narzędzi do wiedzy

Mając na uwadze, iż utrzymywanie z klientami pozytywnych relacji jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, tworzone są wyspecjalizowane narzędzia, które pozwalają na zapoznanie się z poziomem zadowolenia konsumentów. W obrębie badań satysfakcji klientów można wykorzystać takie drogi dotarcia do klienta jak:

  • ankiety online bądź papierowe;
  • wywiady telefoniczne CATI;
  • panele konsumenckie;
  • zogniskowane wywiady grupowe;
  • indywidualne wywiady pogłębione.

Satysfakcja i lojalność to dwie różne siły

Dzięki zapoznaniu się z poziomem zadowolenia konsumentów można ocenić, a także wskazać, a następnie umocnić czynniki, które pomagają w zyskiwaniu klientów lojalnych. Do grona klientów lojalnych zalicza się tych, którzy:

  • chętnie polecają produkty danej marki;
  • zachowują względnie stałą postawę wobec danej marki;
  • są zadowoleni z dotychczasowych zakupów.

Satysfakcję natomiast można określić jako ulotny stan. Jest on obecny tylko wtedy, jeśli marka zaspokaja potrzeby i wymagania konsumentów. Przy czym częściej klienci przynależą do grupy usatysfakcjonowanych niż lojalnych.

O atutach zadowolenia klientów

Dzięki utrzymywaniu relatywnie stałego poziomu zadowolenia klienta można realizować plany rozwojowe, a także przyciągać kolejnych nowych konsumentów. Ponadto badania satysfakcji klienta pozwalają na rozpoznanie sytuacji w całości, a także przyjrzenie się badanemu zagadnieniu z innej perspektywy oraz umożliwiają:

  • wskazanie mocnych stron dotychczasowych działań;
  • wyeliminowanie słabych punktów;
  • wprowadzenie odpowiednich zmian;
  • zadbanie o rzeczy ważne dla konsumentów.

Najważniejsze to dbać o relacje

Istotą omawianych badań jest określenie na jakim poziomie występuje zadowolenie klientów, a następnie wzmocnienie bodźców, które pozytywne oddziałują na klienta. Należy pamiętać, iż niezadowolony klient chętnie dzieli się z swoimi negatywnymi odczuciami z innymi osobami, a przy tym robi to częściej niż klient zadowolony. Badanie satysfakcji klientów ma wspomóc nie tylko relacje z klientami, ale także m.in. zwiększyć procent właściwych decyzji.

Jak znaleźć niszę rynkową i otworzyć biznes swoich marzeń?

Jak znaleźć niszę na rynku i osiągnąć sukces?

Twoim marzeniem jest otwarcie własnej firmy, jednak w dalszym ciągu nie podjąłeś decyzji odnośnie tego, w jakiej branży będziesz działać? Nie chcesz podejmować ryzyka rozpoczęcia nierentownego biznesu? Swojej decyzji nie musisz opierać na przypuszczeniach. Dowiedz się w jaki sposób możesz odnaleźć niszę rynkową i już na starcie zapewnić sobie spektakularny sukces.

Analiza rynku to kluczowe działanie

Zdecydowanie najważniejszym krokiem, którego nie możesz absolutnie pominąć, jest przeprowadzenie analizy rynku. Będziesz więc musiał pokonać przeglądu ogólnodostępnych zasobów, które pozwolą Ci oszacować popyt oraz podać na określone produkty. Mogą być to chociażby dane demograficzne udostępniane przez publiczne instytucje. Można do nich zaliczyć Główny Urząd Statystyczny, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia, czy też dane REGON.

Równie wartościowe dane możesz także zdobyć, jeżeli zapoznasz się z treścią branżowej prasy i portali, a także prześledzisz wyniki dotychczasowych analiz oraz badań rynku. Jeżeli interesują Cię branże zakładające współpracę z podmiotami publicznymi, wówczas warto także prześledzić informacje z baz przetargowych. Analizie możesz poddać zarówno informacje o ogłoszeniach, jak i wyborze wykonawców. Dzięki temu będziesz wiedział, w jakich ilościach i po jakich cenach sprzedawane są określone produkty. Zdołasz jednocześnie poznać kluczowych graczy na rynku, mając na uwadze wielkość dotychczasowej sprzedaży.

 Ankietowe badanie opinii – nie zapomnij o nim

Wnioski z przeprowadzonej analizy danych mogą jednak nie wystarczyć do tego, aby odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak znaleźć niszę. Aby dokonać pogłębienia i uszczegółowienia warto także zdecydować się na ankietowe badania opinii. Będziesz mógł dzięki temu pozyskać informacje bezpośrednio od faktycznych uczestników rynku – klientów, dystrybutorów, a także przedstawicieli podmiotów konkurencyjnych.

Badanie tajemniczego klienta

Wartym do rozważenia pomysłem jest także realizacja badania tajemniczego klienta u konkurencji. Uzyskane wnioski pozwolą Ci uzyskać informacje na temat określonych luk – niezaspokojonych potrzeb konsumentów. Dzięki temu będziesz w stanie właściwie zaprojektować ofertę, tak aby dostarczyć na rynek takie produkty, których nie ma konkurencja.

Podsumowanie

Przed wejściem na rynek koniecznie podejmij więc decyzję o przeprowadzeniu analizy rynku oraz badania opinii. Za sprawą uzyskanych wniosków odnajdziesz atrakcyjną niszę i założona przez Ciebie firma będzie wprost skazana na odniesienie sukcesu.

Granty na projekty naukowe oraz badawczo-rozwojowe – jak je otrzymać?

Każdy naukowiec chcący ubiegać się o dotację na działania w obszarze B+R stoi przed koniecznością wzięcia udziału w konkursie. Szansa na uzyskanie dofinansowania znacznie wzrośnie, jeżeli do dokumentacji konkursowej zostaną dołączone wnioski z przeprowadzonych badań lub analiz rynku. Dzięki temu komisja oceniająca potraktuje wnioskodawcę bardziej poważnie w porównaniu do pozostałych konkurentów.

Jakie obszary badania mogą być podjęte?

Firmy badawcze oferują naukowcom wsparcie B+R dotyczące między innymi takich obszarów jak:

  • Preferencje docelowych odbiorców dotyczące wykorzystania innowacyjnych rozwiązań technologicznych;
  • Tworzenie dokumentacji technicznej oraz specyfikacji projektowej;
  • Analizy dotyczące procesu absorpcji technologicznej;
  • Pozyskiwania eksperckich rekomendacji oraz opinii dotyczących kryteriów innowacyjności;

Jakie techniki analityczne mają zastosowanie?

Aby dane pozyskiwane na potrzeby dotacji zostały potraktowane jako wiarygodne i wartościowe, pomiar badawczy powinien zostać zaplanowany z zachowaniem kryterium reprezentatywności. Na etapie doboru próby badawczej należy więc uwzględnić maksymalny poziom błędu statystycznego na poziomie 3% , 4% lub 5%. Spełnienie tego kryterium pozwala dokonywać uogólnienia uzyskanych wyników na pełną populację.

Dane empiryczne mogą być pozyskiwane z zastosowaniem różnego rodzaju technik ilościowej ankietyzacji. Jako przykład można wskazać wywiady telefoniczne CATI, ankiety internetowe CAWI, badania z użyciem papierowej ankiety (PAPI), a także wywiady terenowe z użyciem urządzenia mobilnego (CAPI).

Kompleksowe analizy rynku

Chcąc ubiegać się o dofinansowanie na działalność B+R warto również zgłosić się do firmy badawczej z prośbą o realizację usługi analizy rynku. Wówczas ma miejsce proces gromadzenia i przetwarzania danych zastanych, takich jak statystyki instytucji publicznych, dotychczas sporządzone raporty, dyskurs polityczny, czy treści zamieszczane w mediach. Zasadne jest także poddanie analizie dokumentacji patentowej oraz uwarunkowań prawnych, mających wpływ na potencjalne powodzenie planowanej inwestycji.

Jak wybrać odpowiednią firmę?

Samo dostarczenie komisji konkursowej danych o niskiej jakości i wiarygodności nie wystarczy do tego, aby możliwe było uzyskanie przewagi nad konkurencją. Warto więc przyłożyć szczególną wagę do tego, aby wybrać rzetelną firmę badawczą. Powinien być to podmiot posiadający wieloletnie doświadczenie we współpracy z przedstawicielami nauki oraz biznesu – zwłaszcza w kontekście obszaru B+R. Na polskim rynku funkcjonuje obecnie jedynie kilka podmiotów obsługujących granty i projekty naukowe.

Aplikacje internetowe szyte na miarę

Aplikacje dedykowane szyte na miarę Twoich oczekiwań

Internet zyskał naprawdę ogromną popularność. Korzystają z niego już nie tylko młodzi, ale również osoby mające na swoim koncie całkiem sporo przeżytych lat. Wykorzystujemy go do bardzo różnych celów. Aplikacje internetowe, czyli specjalne programy pracujące na serwerze i komunikujące się za pośrednictwem Internetu z urządzeniem użytkownika mają obecnie bardzo duże zastosowanie. Nie dziwne więc, że na rynku pojawiło się tak wiele firm zajmujących się ich wykonywaniem. Aplikacje dedykowane to obecnie prawdziwy hit. Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu trochę bliżej.

Usługa świadczona przez profesjonalistów

Tworzenie aplikacji internetowych to profesjonalna usługa, która skierowana jest do firm działających w bardzo różnych branżach. W ofercie przedsiębiorstw zajmujących się aplikacjami dedykowanymi znajduje się cały proces wykonywania rozmaitych programów na zamówienie. Rozpoczyna się od wykonaniem projektu, przeprowadzeniem niezbędnych testów, a kończy oczywiście wdrożeniem aplikacji.

Co jest ważne?

Decydując się na zamówienie aplikacji dedykowanej, należy pamiętać, aby postawić na firmę oferującą nieustanny serwis i ciągły rozwój wykonanej aplikacji. Trzeba bowiem pamiętać, że każda dobra aplikacja powinna być nieustannie rozwijana. W przeciwnym razie bardzo szybko stanie się bezużyteczna. Musi także odpowiadać zmieniającym się warunkom panującym w sieci. W dobrych firmach programiści są dla klientów dostępni codziennie. Nierzadko pełnią również dyżury na wypadek, gdyby nagle pojawiły się jakiekolwiek problemy.

Istotne jest, aby wsparcie techniczne dostępne było na wyciągnięcie ręki. Każdy klient, który decyduje się na zamówienie aplikacji dedykowanej powinien mieć poczucie, że nie zostaje z nią sam. Na szczęście dzisiaj jakość usług w tym zakresie jest naprawdę wysoka.

Proces wieloetapowy

Tworzenie aplikacji dedykowanych przebiega przez kilka etapów. Rozpoczyna się od dogłębnej analizy dokumentacji dostarczonej przez klienta. Programiści muszą poznać potrzeby i oczekiwania klienta. Niezbędne są często spotkania, ale kontakt może odbywać się również telefonicznie bądź drogą mailową. Jest niezbędny materiał, na podstawie którego specjaliści przystępują do projektowania potrzebnej aplikacji.

Kalkulacja i akceptacja

Następnie miejsce ma wstępna kalkulacja, która pozwala klientowi poznać orientacyjne koszty, jakie będzie zmuszony ponieść w związku z zamówieniem wykonania aplikacji internetowej. To bardzo ważny etap. Może bowiem okazać się, że zaproponowane koszty są dla klienta zbyt wysokie. Dopiero po akceptacji kosztorysu rozpoczyna się właściwa praca, której zakończeniem jest wdrożenie przygotowanej aplikacji.